Himpunan kisah-kisah aneh, misteri, seram dan fenomena paranormal yang berlaku di seluruh pelusuk dunia termasuk di Malaysia. Disediakan Oleh PAGparanormal MALAYSIA

Isnin, 9 Disember 2013

AWAS PERMAINAN PEMUJA JELANGKUNG


Apa sebenarnya Jelangkung? Untuk mereka yang tinggal di Indonesia, bukan sesuatu yang asing terdengar di telinga mereka. Bahkan diantara mereka pernah memainkannya pada waktu dibangku sekolah dengan menggunakan peralatan tulis untuk bertanya atau meramal sesuatu. Namun apa sebenarnya jalangkung itu?

Misteri Sebalik Permainan Jelangkung

Jelangkung merupakan permainan `boneka kayu` yang berkaitan dengan pemujaan mahluk ghaib dimana para pemainnya memanggil atau memuja roh atau hantu untuk datang.Jelangkung merupakan sebuah permainan warisan nenek moyang yang berasal dari (Indonesia).


Biasanya permainan ini dilakukan oleh 3 atau 4 orang yang memangku boneka jelangkung, yang membaca mantra, dan orang yang mempersiapkan alat tulis. Permainan ini kebanyakan dilakukan di tempat yang angker dan pada waktu malam hari, biasanya antara jam 10 malam ke atas.

Permainan jelangkung ini sangat berbahaya dan memudaratkan bagi orang awam yang tidak ketahui akan `kuasa` alam ghaib, kerana biasanya orang yang memainkan permainan ini akan terkena tempias dari permainannya.Biasanya orang yang bermain jelangkung ini mudah dirasuk oleh hantu-hantu jelangkung tadi bahkan boleh membawa maut jika jelangkung tersebut tidak dapat dikawal.Maka saya sarankan lebih baik jangan!, kerana ia sangat berbahaya bagi anda sendiri dan mampu melibatkan diri anda dalam kekhurafatan dan syirik.

Bismillahirrahmanirrahim.
Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad S.A.W. keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Sahabat yang dirahmati Allah,
Untuk menjaga akidah kita supaya tidak dicemarkan oleh kepercayaan dan amalan syirik dan kurafat maka kita perlulah sentiasa mendekatkan diri dengan al-Quran dan sunah Rasulullah S.A.W. Banyak terdapat ayat-ayat al-Quran dan hadis-hadis Nabi S.A.W. yang melarang umatnya daripada kepercayaan yang membawa kepada syirik dan juga kepercayaan kurafat .

Petikan dari sahabat PAG di seberang (Indonesia)

Share:
PAGparanormal Malaysia ©. Dikuasakan oleh Blogger.
BLOG INI MEMAPARKAN KISAH-KISAH ANEH, PELIK, MISTERI DAN FENOMENA PARANORMAL
Official Blog Of 'PAGparanormal Malaysia' known as Pengembaraan Alam Ghaib Crew or Journey To The Unknown Crew

Attention!! Many paranormal investigators believe there are real dangers of a spiritual nature that ghost hunting groups should be aware of.It seems that ghost hunting has become quite a popular endeavor over the last several years. Whether it be a historic location, public venue or a private residence, what could be more exciting than going to a supposed haunted location to seek out the paranormal? Some people say cemeteries are very notorious for sightings of spirits, and many people hoping to get a thrill by going to such places to catch a glimpse these spirits, ghosts or entities.

(When we are investigating, we are always looking out for causes for the activity; but we should always be on alert for dangers that are present around us, both seen and unseen). PAGparanormal Malaysia ©


KNOWING US

Propellerads

Total Pageviews

Facebook Followers

Rakan Blog