Himpunan kisah-kisah aneh, misteri, seram dan fenomena paranormal yang berlaku di seluruh pelusuk dunia termasuk di Malaysia. Disediakan Oleh PAGparanormal MALAYSIA

Selasa, 1 November 2016

MEJELAJAH KE ALAM KUBUR TERBESAR DI DUNIA..


Digelar ‘Indiana Janes’ di dunia realiti, Alison Teal, 30, dari Hawaii menjadi manusia pertama yang meluncur di kubur bawah tanah Catacomb.

Dia juga yang merupakan seorang pembuat filem menceritakan pengalamannya sewaktu di kubur bawah tanah tersebut bersama dengan krew dan juga pakar.

“Kami dibawa ke sebuah lorong rahsia oleh pakar membuatkan kami rasa seperti dalam filem James Bond.

“Kubur tersebut menjadi semakin jauh ke dalam sehingga kami harus merangkak untuk melaluinya. Selain itu, oksigen juga semakin terhad membuatkan kami sukar untuk bernafas serta jarak penglihatan juga berkurang,” katanya.

Catacomb merupakan satu perkuburan bawah tanah terbesar di dunia merangkumi enam juta rangka manusia di dalamnya.


Beliau juga turut menceritakan bagaimana beliau dan krew lain terperangkap di dalam kubur tersebut.

“Setelah mengambil gambar bersama dengan papan luncur, saya dan krew terkejut apabila mendapati air telah naik secara mendadak membuatkan kami tidak boleh melalui jalan asal.

“Kami harus mengharungi air untuk pergi ke kawasan di seberang untuk keluar,” katanya lagi.

Ekspedisinya itu kini bertukar menjadi satu pengalaman untuk menyelamatkan diri.

“Akhirnya kami semua terpaksa berenang untuk melalui kubur itu serta dengan sedikit jurang sahaja di ruangan atas untuk kami mengambil nafas.

“Ia sangat menakutkan hingga saya terpaksa menghentikan rakaman kerana keselamatan diri lebih penting,” katanya.

Dia juga turut menasihatkan agar tidak mencuba aksi ini kerana ia sangat berbahaya. Teal juga melakukan banyak persediaan untuk melakukan ekspedisi ini.

Bagaimanapun, ini bukanlah aksi gila pertama yang dilakukan oleh Teal, dia sebelum ini telah mengembara ke lebih 40 buah negara di seluruh dunia melakukan pelbagai aksi.

“Pengalaman paling menarik saya lalui adalah ketika saya bekerjasama dengan peluncur profesional Peru untuk satu pengembaraan di kawasan pantai yang sepi.

“Secara tidak sengaja kami berjumpa dengan sebuah perkuburan purba pre-Incans berdekatan dengan laut,” katanya lagi.

Share:

0 comments:

PAGparanormal Malaysia ©. Dikuasakan oleh Blogger.
BLOG INI MEMAPARKAN KISAH-KISAH ANEH, PELIK, MISTERI DAN FENOMENA PARANORMAL
Official Blog Of 'PAGparanormal Malaysia' known as Pengembaraan Alam Ghaib Crew or Journey To The Unknown Crew

Attention!! Many paranormal investigators believe there are real dangers of a spiritual nature that ghost hunting groups should be aware of.It seems that ghost hunting has become quite a popular endeavor over the last several years. Whether it be a historic location, public venue or a private residence, what could be more exciting than going to a supposed haunted location to seek out the paranormal? Some people say cemeteries are very notorious for sightings of spirits, and many people hoping to get a thrill by going to such places to catch a glimpse these spirits, ghosts or entities.

(When we are investigating, we are always looking out for causes for the activity; but we should always be on alert for dangers that are present around us, both seen and unseen). PAGparanormal Malaysia ©


KNOWING US

Propellerads

Total Pageviews

Facebook Followers

Rakan Blog