Himpunan kisah-kisah aneh, misteri, seram dan fenomena paranormal yang berlaku di seluruh pelusuk dunia termasuk di Malaysia. Disediakan Oleh PAGparanormal MALAYSIA

Selasa, 13 Januari 2015

GAMBAR HANTU YANG DI NAFIKAN?


BANDAR WEM, Britain - Misteri identiti satu lembaga budak perempuan yang dianggap hantu dan dirakamkan oleh jurugambar amatur, Tony O'Rahilly semasa sebuah dewan terbakar di sini pada 1995 mungkin telah diselesaikan.

Menurut seorang pesara jurutera, Brian Lear, 77, lembaga budak perempuan itu sama seperti dengan imej budak perempuan yang dilihat berdiri di tepi pintu yang terdapat pada sekeping poskad tahun 1922.

Jurutera itu mengesan wajah budak perempuan itu semasa imej poskad tersebut disiarkan semula bagi ruangan mengimbas kenangan di sebuah akhbar tempatan.

"Saya tertarik untuk mendapati budak perempuan itu kelihatan seperti budak perempuan yang digambarkan sebagai hantu Wem," katanya.

Pada mulanya, gambar tersebut dirakamkan oleh O'Rahilly yang merupakan seorang pekerja pembetungan ladang yang melihat dewan berusia 90 tahun tersebut terbakar pada November 1995.

Pekerja pembentungan itu hanya mengetahui imej lembaga tersebut semasa dia mencuci filem berkenaan.

Imej itu mendapat liputan meluas sekali gus menyebabkan imej lembaga berkenaan diberi gelaran sebagai hantu Wem.

Namun, seorang anggota Persatuan Jurugambar Diraja, Dr. Vernon Harrison menganggap bahawa lembaga budak perempuan itu mungkin terjadi disebabkan oleh teknik cahaya dan bukannya kerana kewujudan hantu. - Agensi
Share:

0 comments:

PAGparanormal Malaysia ©. Dikuasakan oleh Blogger.
BLOG INI MEMAPARKAN KISAH-KISAH ANEH, PELIK, MISTERI DAN FENOMENA PARANORMAL
Official Blog Of 'PAGparanormal Malaysia' known as Pengembaraan Alam Ghaib Crew or Journey To The Unknown Crew

Attention!! Many paranormal investigators believe there are real dangers of a spiritual nature that ghost hunting groups should be aware of.It seems that ghost hunting has become quite a popular endeavor over the last several years. Whether it be a historic location, public venue or a private residence, what could be more exciting than going to a supposed haunted location to seek out the paranormal? Some people say cemeteries are very notorious for sightings of spirits, and many people hoping to get a thrill by going to such places to catch a glimpse these spirits, ghosts or entities.

(When we are investigating, we are always looking out for causes for the activity; but we should always be on alert for dangers that are present around us, both seen and unseen). PAGparanormal Malaysia ©


KNOWING US

Propellerads

Total Pageviews

Facebook Followers

Rakan Blog